«Роль жінки – бути товаром»: шоу, которое ведет экс-николаевец Решетник, попало в список сексистских

Прочитали: 1680

Одни из наиболее популярных украинских реалити-шоу были признаны сексистскими, хоть и собирают большую аудиторию зрителей. В частности, таким проектом был назван «Холостяк», где неизменным ведущим является выходец из Николаева Григорий Решетник.

Над анализом украинских реалити поработали психологи и гендерные эксперты, а творцы этих программ, StarLightMedia СТБ та Новий канал StarLightMedia и 1+1 —1+1 media, объяснили сложность работы над своими проектами. Результаты исследования были опубликованы на портале «Повага».

Психологиня Екатерина Гольцберг, рассказывая о проблеме сексизма на украинском телевидении, отметила, что эта проблема уже стала частью культуры. 

«В Україні сексизм не лише проявляють, але й пишаються ним. Це — частина загальної культури, де роль жінки – бути товаром, який треба подати найкращим чином покупцеві – чоловіку. Цьому є дві причини», – заявила психологиня. 

«Перша — гострий дефіцит чоловіків у повоєнні роки, коли населення цілої держави мало брак чоловіків. Ціла армія загинула на фронті. Чоловіки, які залишилися живими, були цінністю, годувальниками. До цього треба додати той факт, що ще десь сто років тому хлопчики не доживали навіть до року через різні біологічні особливості. 

Через те, що відбулася травматизація цілого покоління, це суттєво вплинуло на вибір їхніх нащадків. Після війни хлопців виховували у парадигмі особливої цінності. Схожа історія була у Китаї. Був період, коли родині забороняли мати понад одну дитину. Були випадки, коли, дізнавшись, що чекають на дівчинку, жінки робили аборт.

Другим етапом і причиною є кримінальна культура дев’яностих. Тоді жінка була відстороненою від усіх чоловічих розбірок. Був навіть таких вислів: «Не будемо розмовляти при бабах». Навіть у фільмі «Місце зустрічі змінити не можна» є багато схожих промовистих шаблонів. Через це агресивність часто плутають з мужністю»,- добавила она. 

Читайте также: Решетник объяснил, почему имя «Холостячки» стало известно до кастингов: «Хотим видеть заинтересованных»

Касательно одного из самых популярных украинских реалити с Григорием Решетником, который готовится стать папой третий раз, и его концепции, тоже много чего можно сказать. Суть шоу в том, чтобы главный герой - холостяк нашел свою любовь и выбрал ее среди 25 девушек, которые «борются за его сердце» все 12 недель проекта.

Каждая девушка по очереди ходит к нему на свидание. Если свидание с девушкой мужчине понравилось, он дарит ей розу. При этом, в Украине существует еще и пост-шоу под названием «Холостяк. Как выйти замуж». Поэтому, зрительниц проекту сразу готовят к тому, что главная цель их жизни – замужество.

«Ці шоу підживлюють поширене в нашому суспільстві уявлення, що чоловіки є цінним ресурсом на шлюбному ринку і тому можуть перебирати дівчатами. Жінки, відповідно, мають конкурувати одна з одною за увагу чоловіків. Шоу на кшталт “Холостяка” дають чоловікам через ідентифікацією із героєм відчути себе володарями жінок і життя. Жінкам такі шоу можуть здаватися корисними інструкціями, як перемогти в такому змаганні. Відповідно, зворотна ситуація, коли жінка обирає з-поміж чоловіків, є некомфортною і незвичною для такої глядацької аудиторії», - резюмировала гендерная экспертка и основательница сообщества «Феминизм UA» Мария Дмитриева.

«Орієнтовно 25 дівчат «борються» у прямому і переносному значенні цього слова за увагу та прихильність одного чоловіка, який «шукає» собі майбутню дружину. Останній, у свою чергу, володіє повною владою щодо того, щоб визначати та контролювати подальший розвиток подій та життя цих дівчат (у межах шоу). По суті, вони стають залежними від його вподобань, суджень та рішень, а мета всього їхнього існування зводиться до того, щоб отримати чоловіка за будь-яку ціну (знищивши конкуренток; змінивши себе як на фізичному рівні, так і на емоційному; прийнявши його «умови»). Відповідно, основна ідея шоу: влада та право вибору знаходиться у чоловіків; жінки не мають влади та права вибору, натомість основне їхнє призначення та ціль – отримати прихильність чоловіка та одружити його на собі», - охарактеризовала шоу и.о.ОО «Женская Лига» Лилия Антонюк.

Также, элементы сексизма были найдены в ток-шоу «Міняю жінку», «Від пацанки до панянки» и «Хата на тата».

Напомним, что СТБ уже начал работу над новым сезоном проекта. Впервые на экран выйдет проект «Холостячка», в котором выбирать себе партнера будет женщина, а не мужчина.