В Минкульте пересмотрят статусы «национальных»: николаевский укрдрам может не дождаться заветного звания?

Прочитали: 2009

Заместительница министра культуры Украины Ирина Подоляк намекнула, что Николаевский академический украинский театр драмы и музыкальной комедии может не дождаться статуса «национального».

В комментарии NikLife она рассказала, что Минкульт будет пересматривать «национальные» статусы украинских учреждений (в частности, театров и университетов), так как страна имеет очень большое количество таких.

Больше года назад в Кабмине уже согласовали присвоение статуса «Национального» Николаевскому укрдраму и начали готовить соответствующий Указ Президента, однако до сих пор, по неизвестным причинам, процесс не увенчался успехом.

— Я не знаю нічого стосовно причин, проте, наскільки мені відомо, сьогодні Миколаївський муздрамтеатр немає статусу «національного». Скоро ми будем переглядати ці статуси. В нашій державі стільки національних, скільки немає в жодній країні світу, —  сказала Подоляк.

По словам замминистра, важно обеспечить достойные зарплаты служителям Мельпомены, дабы они не зависели от статуса театра.

— Ми розуміємо, що це вже доходить до сміховини, тому будемо переглядати ці питання. Це завжди питання не в статусі, а питання в грошах. За правління Кучми, почали роздавати масово статуси «національний». Ми повинні дбати про те, щоб працівники театру отримували гідну зарплату, а яку вони будуть отримувати — залежить від керівництва театру і від самих людей. Якщо в театр не ходять, якщо він не цікавий, якщо у театр зганяють; якщо в театрі дотепер роздають школярам чи солдатам квитки, і якщо квитки не продаються, то це — погане управління театром, це — поганий театр. Я не говорю за миколаївський, я говорю взагалі. 

В ходе общения она поразмышляла и том, как сделать украинские театры современными.

— У нас є театри, це наша культура, потрібно їх зберегти, але потрібно змінювати щось. Потрібно запитати глядача, чи потрібен йому театр в такому вигляді в якому він є? Хто цей глядач? Який його вік? Що він хоче в цьому театрі? Чи він хоче постійно «Наталку Полтавку» чи сучасну драму? Наш театр повинен старіти разом зі своїм глядачем чи, можливо, він повинен розуміти, що світ змінюється? Подивіться, скільки молоді в театрі: Київський театр, Івано-франківський, у Харкові скільки молоді там в театрах, які п'єси ставлять, яку драматургію, яка режисура фантастична. І ти виходиш з такого театру, і розумієш, що таке катарсис. А просто піти в театр, бо в тебе вибір піти в театр чи нікуди... Театр може бути однією із розваг, але в кожній країні театр - це медіатор. Це про розмову, це про людей, це про суспільство, це про державу в кожній країні, і ми б хотіли, щоб так було у нас. Воно змінюється, розвивається, тому статус «національний». Ми повинні говорити про смисли, які там є, правильно будують свою роботу, мають маркетингову політику, залучають глядача не тільки на вистави, — подытожила Ирина.

Напомним, что Подоляк рассказала в комментарии NikLife, что Украина стала частью такой международной организации, как Евримаж, что упрощает сотрудничество с европейскими странами в индустрии кино.